“ Saya tuduh dia kenapa tak nak bagi fon.. Takut kantoi wasap? Takut kantoi gambar bogel? Kantoi mesej lucah..? Berapa kali awak dah main dengan dia?.. “

 


salam..

Terima kasih admin sudi siarkn kisah saya.mohon hide profile sy…terima kasih jgk kwn2 sudi baca dan komen..
sy tgerak untuk meluah kat sini lepas peristiwa besar dlm hidup sy baru je berlaku jam lebih kurang 3++pagi tadi..

Artikel Dikemaskini Beritakopak.org

Sy jgk mohon kwn2 bg kata2 semangat pada sy yg sy kira keadaan sy betul2 down sekarang..

Ye..pagi tadi suami sy yg sy kawin dah 6thn, lafazkn cerai kat sy…lafaz yg buat sy lemah.tp sy xmampu nangis pd masa tu..sy tkejut sbb masa tu sy tgh menjerit2…bila pkataan tu keluar sy rasa lemah.mcm terpinga2 skjap…ye inilah kenyataan..suami sy lafazkn cerai talak 3 pada sy..


Gambar Sekadar Hiasan

Pmulaan harini berlalu mcm biasa dgn rutin..cuma malam ni sy agak terkilan dgn suami.sy tgerak utk tgk hp dia..dia cuma ckp “xbole sy xbagi” n pegi mcm tu je..lgsung tak tgk muka sy.ntah knp luka betul hati sy..smpai sy dlm keadaan baju balik kje belum mandi..sy capai kunci kereta terus keluar.sy tinggal di flat.

Parking agak jauh dari rumah..sy jalan dgn fikiran kosong.sbb sy xpernah mcm ni.sekurang2nya sy akn bgtau sy nk pegi mana.tapi td tak…kalau ingat balik.mmg sy xtau saya tserempak sape dlm lif.jalan jem ke tak.sbb sy xperasan.sy bwk kereta tanpa hala tuju……..

Sy tersedar bila smpai ampang point. pd masa tu.xde wasap.xde miskol….btmbah luka hati sy..sy cuma pegi kedai roti yg sy pun xtau roti apa sy beli.sy balik rumah semula…baru sy tpkir anak.ada tak dorg cari sy…sy masuk..anak bdua tgh tgk tv.yg xsedar pun ibu dia keluar…baru la suami sy tanya…sy pegi mana.dgn hati yg luka kuasa 2 tadi.sy xbckp lgsung dgn dia..


Gambar Sekadar Hiasan

Sy bsiap untuk tidur.ajak anak masuk bilik..suami rutin biasa waktu kami masuk bilik tu waktu dia keluar semula.
sy masih xdpt tidur memikirkn hp yg sy xdpt tgk…

#flashback kejadian 2,3 bulan lepas:
– suami ada bgurau kalau ada org nak kat dia mcmana
– pd masa lain pulak dia bgtau apapun jd dia tetap sygkan sy
– letak password hp yg sy minta utk tgk pun xdpt
– hari2 keluar mlm lepak mamak smpai 2,3pg
– asik tanya sy sygkn dia ke tak

Point kt atas buat sy curiga. malam tu dia balik dah lewat.mybe sy tetidur.sy sedar jam dlm pukul 2++.
sy bangun tgk dia buat apa, depan cermin repair janggut.sy masuk semula bilik. tp masih xpuas hati sy tetap nk tgk fon dia.mybe sbb dia tgh fokus pada misai.jwpan dia tu ha.


Gambar Sekadar Hiasan

Sy bukak wasap cari nma prmpuan.sy kenal.n sy xsyak pmpuan ni ada fair ngn suami sy tp ayat dlm wasap tu
“weh ko kt mana lambat..dating ye..”suami reply yg sempat sy bca.. “xdela..dia cerita baru putus tunang..”

Saya baca je ayat tu..saya tersentak dengan perkataan ‘dia’ ‘dating’

Terus sy soal siasat.tya siapa pmpuan tu..dia rmpas fon n xlyn soalan sy.sy ckp nk tgk lg fon.dia ttp dgn ayat ni fon sy.sy xnk bagi…asik ulang.sy tolak2 utk dpt balik.n sy da start menjerit2…smpai sy cabar dia kalau xnk bg fon ceraikan aku.talak 3.talak 3…

Sy tuduh dia knp xnk bg fon.takut kantoi wasap.takut kantoi gmbar bogel.kantoi mesej lucah..brp kali awk dah main dgn dia.muka suami da start marah.tp sy rasa kemarahan sy lebih dari tu..akhirnya pap!!
sy ceraikn awk talak 3.suami keluar rumah.sy senyap.xhalang.xbrminat lagi dgn siapa pmpuan tu…sy cuma tkejut..tp xnangis..sy sedih..tp buntu..apa reaksi sy sepatutnya..


Gambar Sekadar Hiasan

Sy tau sy kena pegi mahkamah pagi ni..cuma sy minta kalau ada ap jalan atau kata2 yg kwn2 bole ckp utk legakn hati sy sekarang…hati sy sakit.rumusan yg ada dlm kepala sy sekarang.dia pertahan kn utk sorok pkara ni dari sy smpai lepaskn sy talak 3.

Sy cuba redha dgn kenyataan sy xmungkin bsama dgn dia smaada wujud atau tak org ke tiga..
sy cuba utk terima kenyataan yg sy xmungkin layak lg siasat pasal org ketiga tu..dgn usia baru 31 tahun.anak 2 masih kecil n belum bsekolah pun.macamana sy nk survive.apa plan sy lepas ni…sy tau esok2 sy akan meraung mengenang hari ni.


Gambar Sekadar Hiasan

Mungkin harini sy cuma berasa sedih.terkejut..esok lusa mcmana.. sy takut kemurungan.sy takut hilang semangat..sy takut apa kata org.kwn2..adakah dorg akan gelakkn sy.family.adakah mak sy sedih atau marah dgn sy..
kawan2….macamana sy nk teruskn hidup esok.sedangkn baru brp jam sy dah mula rasa takut..

Apa Pendapat Anda?

Silakan SHARE Dan Semoga Bermanfaat

Sumber : KRT, Dikemaskini Beritakopak.org

– AMS